Przejdź do głównej zawartości

WYPADAŁOBY NAPISAĆ COŚ o el. ME 2027 drużyny U-21

 No wypadałoby.

Choćby dlatego, że w 1 reprezentacji Urbana jest tylko 1 Lechita i to bankowy  rezerwowy, a może nawet siedzieć będzie na trybunach ? To oczywiście Bartosz Mrozek.

Zdecydowanie lepiej wygląda sprawa  w kadrze U-21 Brzęczka , bo tam  dwóch etatowych "boiskowych" czyli Kozi i Gurgul i pewnie "ławkowicz" czyli Wojtek Mońka ( no ale kto wie... może jednak boisko?).

Choć szanse ma słabe bo... asystentem Brzęczka Magiera czyli ten co onegdaj nie wziął kiedyś na ME U-21 Kuby Modera ! Więc.. Mońka ława. 

Lechici , stąd moje spore zainteresowanie meczami U-21. Następny mecz w piątek, po czwartkowym Urbanie.

Terminarz poniżej :


Jak widać to będą dwa mecze : z Armenią i Czarnogórą, a w nowym już sezonie ( 26/27 ) ze Szwecją i chyba decydujący z Włochami , na wyjeździe.

Na razie z Armenią na wyjeździe było 4-0, a z Czarnogórą u siebie było 2-0. Czarnogóra jawi się obok Włoch najtrudniejszym rywalem w grupie eliminacyjnej co widać poniżej:


Kadra U-21 PZPNu będzie też osłabiona bo... Pietuszewski przeniesiony do Urbana (  a to jest najlepszy strzelec U21 = 4 gole dotychczas dla tej kadry) i jest kontuzjowany bardzo ważny gracz w tej układance czyli Tomasz Pieńko.

 O osłabieniu tej kadry świadczy, że do niej wzięto nie grających :w lidze polskiej cienkiego Kacpra Urbańskiego ( nie gra nawet w dołującej mocno Ległej!) oraz Oyedele który... też nie gra w lidze francuskiej! To są jak dla mnie tylko "koszulki", bo zasada powinna być jasna- nie gra więc słaby , więc WYPAD ! Tym bardziej że to kadra młodzieżowa więc wypadałoby posługiwać się ZDROWYMI ZASADAMI ( ależ kurwa jestem naiwny!).

Mecz z Czarnogórą odpowie na wiele pytań w tym na te "co dalej".

A sytuacja w tych eliminacjach jest jak w tabelce co ją przygotowałem dla Czytelników bloga 🤓


Wyróżniłem Polskę jako niespodziankę (bo Włosi w grupie) ale nie do końca to niespodzianka, bo Polacy dość często awansowali do turniejów finałowych np. U-17 czy ostatnio do U-21 ( w XXI wieku grali 3 razy = 2017- jako gospodarz imprezy finałowej, potem - 2019, 2025 gdzie padli już w grupie).

 Przypominam, że Mistrzostwa Europy U-21 (finałowy turniej) odbywają się po eliminacjach co 2 lata.

Bardzo silna jest grupa "I" z Belgią/Danią i Austrią ! Imponuje bilans bramkowy Portugalczyków , którzy grają w grupie wcale nie z " ogórkami ", a z Czechami i Szkocją.

Całkiem dobrze radzi sobie Grecja i Turcja .

Reszta to "mocarze" w tej kategorii wiekowej i nie tylko tej młodzieżowej - czyli Hiszpania, Portugalia, Anglia, Francja, Belgia.  

Duże zaskoczenie to dopiero 4 miejsce Holandii w grupie "G" i to z marnym kontem punktowym ( 5 meczów i zaledwie 5 ugranych punktów). I prowadzenie w niej  Norwegii, która kontynuuje dobrą passę "dorosłej reprezentacji ' !



Na koniec daję powyżej zestawienie 10-ciu najlepszych strzelców (dotychczas) z tych eliminacji. Jak widać brak tutaj jakiejś " super ekstra strzelby ".

PS:

 -- Nijak nie mogę pojąć czym się kierowano "tworząc" polską 7 zespołową grupę skoro tego "siódmego" można było dorzucić do grupy gdzie jest 5 zespołów.

--  I przeczytałem TUTAJ o terminach w których będą grali Lechici. Jak obliczono w U- 16,17,18,19,21 i "Dorosłych" reprezentacjach Iranu i Polski JEST  w sumie aż 16 graczy będących obecnie zawodnikami Lecha !

https://mrf.lu/fsQ7

--  Z  nieoczywistych powołań np do U-21 Islandii dostał powołanie Gisli Thordarson. Ciekawe czy zagra w meczach z Estonią (26 marzec 17:00) i Francją (lider grupy "C" - 30 marca 19:00). 

Może dlatego warto sobie kontrolnie poszukać i odpalić ten drugi mecz Islandczyków z Francją ?




Komentarze

Popularne posty z tego bloga

JAJA JAK BERETY

 Dziś  wieści z Lecha.... no nie powiem. SCENKA opada........ Nijak pojąć co się dzieje.  Rozumiem. W wielu klubach europejskich szpitale. Przyczyna oczywista. Nastąpiło przegięcie z ilością meczów. Do  tyczy to oczywiście tych "z przodu ligowego europejskiego peletonu". Liga+UEFA +krajowe puchary+ ewentualnie kadra i jakieś tam KMŚ. Ogrom bieganiny i wakacji w sumie nie ma.  A zapierdalać trzeba to i organizmy nie dają rady. Oczywiste raczej. Ale... wziąwszy Lecha , który co prawda   został Mistrzem więc musiał się mocno narobić ale... ( ponoć wszystko co napisane PRZED SŁOWEM ALE .... tak naprawdę nie ma znaczenia - tak kiedyś wyczytałem i często jest to najprawdziwsza prawda 😄)... Lech tak naprawdę w 2025 roku grywał TYLKO w lidze! I w niej TYLKO grywał Walemark i Hakans ( nie grali nawet w el. PPolski 2024!). I ci gracze co się wysypywali - Thordarson, Wallemark, Golizadeh , Hakans ( nie wliczam Murasia bo on akurat miał aż nadto okazji łapania k...

LECĄ TRENERZY

 Na dziś następna "ofiara ambicji" i Wizji Wielkiego Klubu....... Paprykarze zwolnili całkiem fajnego trenera (Kolendowicza). Bo.... on to mając takich sobie kopaczy MIAŁ wygrywać wszystko. Ciekawy temat , gdy klubem "rządzi" nawiedzony właściciel. Gość mający "wizje" ( nie WIZJĘ ,a WIZJE właśnie). Ciekawe co dalej w tym temacie tych "wizji wielkości paprykarza"  Pana Właściciela Paprykarstwa Alexa Haditaghi. Temat też ciekawy ,bo spotkałem się z wieloma wpisami "zwalniającymi Frederiksena". O tym pisałem wczoraj. Tak jak o tym że pod Papszunem robi się "gorący stołek" ( choć akurat to temat bardziej do plotek niż coś konkretnego. Bo Właściciel Rakowa i firmy X-Kom Świerczewski to człowiek liczący bejmy i chyba bardziej liczy na jakieś tam bejmy z LK niż na szaleństwo w Ekstraklapie i po prostu czeka na europejskie mecze Medalików). Podkusiło mnie będąc przy temacie zmian klubowych trenerów, by sprawdzić ilu to trenerów "...

Letni obóz Lecha czerwiec 2025

 Czekałem na ogłoszenie kadry na ten wroniecki obóz tak jak czekam zawsze na kadrę na obozy zimowe. Dlaczego? Bo ciekawie , potem po 2-3 sezonach , "je rozliczyć". Chodzi głównie o tych " debiutantów-młodych obiecujących ". Jest jeszcze drugi aspekt (choć nie tak istotny) czyli o pewną "konsekwencję powołań" przez trenera 1 drużyny Kolejorza.. Dokładniej o to ,by obóz ( w przypadku tych młodych odkryć) nie był tylko castingiem, ale startem do gry w pierwszym zespole. Czy trener po zimie powołując piłkarzy na lato jest konsekwentny w wyborach i czy te wybory przekładają się na "konkrety", nie tylko na kolejne "odkrycie" znikające po pół roku z "radaru". Mnie akurat dziwi, że  przy dość sporej potrzebie na ofensywnego pomocnika strzelającego bramki, dającego w ofensywie liczby - z listy powołań na Wronki-25 zniknął Maksymilian Dziuba A jak widać z "oficjalnych statystyk" Dziuba miał jednak te "liczby" w re...