Przejdź do głównej zawartości

Posty

WYPADAŁOBY NAPISAĆ COŚ o el. ME 2027 drużyny U-21

 No wypadałoby. Choćby dlatego, że w 1 reprezentacji Urbana jest tylko 1 Lechita i to bankowy  rezerwowy, a może nawet siedzieć będzie na trybunach ? To oczywiście Bartosz Mrozek. Zdecydowanie lepiej wygląda sprawa  w kadrze U-21 Brzęczka , bo tam  dwóch etatowych "boiskowych" czyli Kozi i Gurgul i pewnie "ławkowicz" czyli Wojtek Mońka ( no ale kto wie... może jednak boisko?). Choć szanse ma słabe bo... asystentem Brzęczka Magiera czyli ten co onegdaj nie wziął kiedyś na ME U-21 Kuby Modera ! Więc.. Mońka ława.  Lechici , stąd moje spore zainteresowanie meczami U-21. Następny mecz w piątek, po czwartkowym Urbanie. Terminarz poniżej : Jak widać to będą dwa mecze : z Armenią i Czarnogórą, a w nowym już sezonie ( 26/27 ) ze Szwecją i chyba decydujący z Włochami , na wyjeździe. Na razie z Armenią na wyjeździe było 4-0, a z Czarnogórą u siebie było 2-0. Czarnogóra jawi się obok Włoch najtrudniejszym rywalem w grupie eliminacyjnej co widać poniżej: Kadra U-21 PZPNu bę...
Najnowsze posty

PRZED MECZEM KADRY z Albanią - Lechici

  Niedługo dla kibiców z "Narodowego Spodka" albo "Warszawskiego koszyka" będą emocje, malowanie sobie gęby , śmiszne czapki i wieńce na głowach białogłów ( albo czarnogłów, albo rudych, albo tych z balejażem itd).   Dzieciaki na kolanach , ogólnie warszawski wyraj. Brakuje tylko grilla. I okazja "do odśpiewania Mazurka Dąbrowskiego" ( czyli oficjalnej pieśni kiboli). Szczerze? Będę oglądał mecz , bo Urban rozbawił mnie do łez powołując BeLeszyńskiego , gracza z Serie B ( i to nie grającego - na dowód jego statystyki jego ostatnich meczów, poniżej).  Zapachniało mi niezłym kabaretem . Do tego "ten co się oficjalnie pożegnał z kadrą" a jednak... dostał znowu powołanie i to Z ŁAWKI..... Pogoni. Dziwne że nie powołano następnego przydupasa Lewandowskiego czyli Szczęsnego. W końcu przecież tragedia bo Skorupski KONTUZJOWANY ! No i rzuca się w oczy brak Tobiasza , bramkarza rezerwowego w poprzednich spotkaniach kadry promowanego na poprzednich MŚwiata...

PRZERWA W NADAWANIU (tak kiedyś anonsowano przerwę w TV)

 I teraz jest taka przerwa, ligowa. Jak napisałem, pozycja startowa do decydujących meczów Lecha jest dobra choć te 3 pkt przewagi nad następnym Lubinem , Jagą i 4 pkt nad Zabrzem to malutka przewaga.  Jedna obsuwa i... z różnicy bramkowej Lech zjeżdża. Mus więc strzelać i strzelać gole. Na razie Lech podreperował "konto" kosztem Termaliki i ma plus 9 goli. Jednak ma tyle samo co Jaga (+9) i mniej niż Lubin ( +10 ). Żeby było jasne jak to wygląda daję obrazki z tabeli po 26 meczach ligowych. Objaśnienie powyższej tabelki  ---  kolejne kolumny to : kolejka ligowa / punkty ugrane / wygrane / remisy / porażki / bramki strzelone do bramek straconych = bilans bramkowy Koło przyszłych rywali Kolejorza ( w ostatnich 8 meczach Ekstra) dodałem cyferki kolejki w której z nimi będzie grał Lech , do końca sezonu . Ostatni mecz w Poznaniu będzie z Orlenem Płock ! Czerwone cyferki = to mecz wyjazdowy w danej kolejce, kolor jasnoniebieski to nr kolejki przy następnych rywalach ...

JAK LIDER ZE SPADKOWICZEM Kolejorz - Słoniki z Niecieczy czyli 4 - 1

 Mecz o 14.45 to dla mnie telewizyjnego kibola niestrawna godzina. 17:30 czy 20:30 proszę bardzo ,ale niedziela wczesna godzina popołudniowa to jak oglądanie filmu fabularnego rano. Bez sensu. A w Poznaniu, na Bułgarskiej..... 36 239 luda ( i kibicują klasy) i miłe piłkarskie 14℃ Mam teraz Canal+ i opcję oglądania z poślizgiem więc dopiero PO MECZU ( o 17:00 ) włączyłem sobie powtórkę i to bez wiedzy o końcowym wyniku meczu. Wstęp zrobiony teraz o samym meczu. Generalnie po 30 minutach ogromnej przewagi Lecha byłem rozczarowany wynikiem 0-0. Mówi się czasem "bramka wisi w powietrzu", ale nie takie mecze widziałem nie raz. Kiedy jedni dusili i ci sami przegrywali albo remisowali. Tu akurat nic ,ale to nic nie wskazywało, by Lech miał dać ciała. I pyk, pyk, pyk praktycznie w kilka minut zrobiło się 3-0.  Lech grał tak jak powinien grać z "drużynami w niskim pressingu" ( co za debilne określenie  "zaparkowanego autobusu" i chyba takie by poprawić samopoczucie...

WSTRZĄŚNIĘTY (NIE MIESZANY)

 Fajne w piłce nie tylko super gole, te co lądują w okienku bramki rywali po strzale z 25 metrów (najlepiej przewrotką!). Piłka nożna to niespodzianki, zaskakujące gole i tzw "piłkarskie brudy". 1- Niespodzianki To wygrana w Białymstoku Orlenu Płock z Jagą 1-2. I powolny "zjazd Jagi". Bo jak komentować to: Kiedy Jaga trwoni punkty zupełnie niespodziewanie. Tak niespodziewanie, że przewagi nad rywalami już nie ma i nawet Lech ma szansę PO RAZ PIERWSZY w tym sezonie zostać liderem tabeli. A liderów było dotychczas od groma więc lider liderem, ale to TERAZ  niewiele znaczy, bo trochę meczów pozostało. Co najwyżej liderowanie mile połechce ego kibolskie i to też dobre.  Jednak.... 1 miejsce w tabeli to fajne miejsce . Choć rozgrywki w lidze udowadniają ,że to nie sprint, a bieg długodystansowy do mety. I w tym sezonie zmiany co chwila jak w kalejdoskopie. Szanse się wyrównały ( tylko Raków gra na 2 frontach). I ciekawie zapowiada się ich mecz z CWKS Wawa. W tym meczu re...

I SUPER JEST SUPER -LECH WYGRYWA 2-1 Z SZACHTAREM w 1/8 LK

 Niby "ten wynik nic nie daje" ale........... Akurat myślę, że jednak daje. Daje masę doświadczenia Kozubalowi, Mońce, którzy zagrali naprawdę dobrze. To "inwestycja" być może większa  niż te 50 000 € za wygrany mecz. Inwestycja, która da zyski może w lidze, a na bank w ocenie tych graczy u "ewentualnych chętnych kupców". Ktoś powie... do końca maja szmata czasu, ale jeśli w takim meczu młodzi ( ci wymienieni) dali radę, a niekoniecznie dawali radę w pierwszym poznańskim meczu to jestem dobrej myśli i mocno za tych dwóch trzymam kciuki. Duży plus dla trenera, który nie pomylił się "w personaliach".  Bardzo dobry mecz.... Thordarsona, który pokazał ,że nie powinno się zbyt wcześnie ( sorry Gisli) skreślać piłkarza, ani zbyt wcześnie wynosić na ołtarze. Ishak pokazał " co znaczy kapitan". Nie tylko machający łapami ,ale dający konkrety! W końcu jak pokazał taki Palma na Słowacji nie jest tak łatwo strzelić karnego. Na drugim biegunie ten ...

LIGA MISZCZÓF - cokolwiek o.... Bodo Glimt ( konferencja z Szachtarem , Lecha , w tle)

 Dziwnie się ogląda na przemian Ekstraklasę (np mecz na topie tabeli) a potem Ligę Miszczóf.  Tam pełne trybuny, super atmosfera, piękne gole, idealne murawy, mało padów w rodzaju ekstraklasowych zagrań  : "wymusił faul" , "dobrze gra tyłem do bramki" " miał dobry zamiar ale..." no i co cieszy oko... to mało NIECELNYCH PODAŃ ( jednak jakość piłkarska to jest jakość).  Będę miał jednak teraz problem z LM, bo "moje" Bodo odpadło z rozgrywek. Piękny sen się skończył. Cudu nie było. W meczu Sporting-Bodo (co banalne) przegrał (i to wysoko) "team spirit" z Norwegii z.... piłkarską jakością. I nie była to porażka "niezasłużona". Nawet kiedy oglądałem pierwsze 10 minut tego meczu to Portugalska drużyna już wtedy spokojnie powinna prowadzić 3-0 ! A było" wtedy tylko" 0-0. Im dalej tym dla mnie smutniej.  Bodo przegrało 5-0 (!) i nie był to za wysoki wynik. Bodo zainkasowało tyle goli w swojej bramce na ile "zasłużyło...